ARTMANIFEST

Samling af Digtere

Denis Rivin

with one comment

Denis Rivin

 

Alt Andet

I en stor by skal der bo
noget stort med vinduer til lyset
fortorv med smilebånd
til at løbe på
og jeg skal bo der
eller rettere når jeg har lyst
til at bo
er det okay?

Og du skal komme forbi
eller vi kan komme sammen
hvis du har lyst
når jeg har lyst
til at komme hjem
være hjemme
men jeg sover nok et andet sted
er det okay?

Og om dagen vil jeg nat
slukker lyset
for at slappe af
eller stå op
og spise morgenmad med nogen andre
stille sulten
shh
lysten sover
er dét okay?

Kosmonautkostume
klamydia hård kritik og cancer
med det komplementerende klap på skulderen
rolig rolig, rarere rarere
hélt ned og så op igen
op på cellistens varme skød
under galgenkomponistens mestermusical
okay wow, hva?

Dig
og det indre
de andre
nu
og ligegyldighedens gudgule fartstriber
på side-by-side rollatorhjul
hvis jeg ikke lige skal noget andet
så er det okay med mig

Written by artmanifest

november 27, 2008 hos 10:27 am

Lagt i Denis Rivin

En kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Informationsbombardement

    I Herrens år to tusind og whatever
    Velkommen
    Til reklamen i dit liv

    Har du ingen problemer
    Kan du hurtigt få det
    Mens du kigger på andres

    Eller nøjes med deres holdning
    Deres krise
    Og finansfisse

    Bussen kører hel halv og lidt i over
    Så skynd dig
    Pinkoden er fem fire syv to

    Eller nej
    Den er til det forkerte klippekort
    Se nu tiden!

    Løb! Løb efter den
    Husk nøglerne du glemte sidst
    Og hjelmen til din hjerne

    Læs avisen på din vej
    Og lyt til musikken
    Til signalementet af den forsvundne pensionist

    denisrivin

    november 30, 2008 at 6:08 pm


Skriv et svar

